søndag 8. april 2012

Bloggslutt eller vårrevival??

Her har det vært lite aktivitet. Jeg har lurt veldig på å slutte blogginga. Ikke er det mange lesere. Ikke mange kommentarer. Men jeg har ikke akkurat gått bredt ut i det offentlige rom heller da. Og jeg har i grunnen vært litt ambivalent til all den delinga på nett hele tida. Men selv blir jeg jo inspirert av noen fine blogger. Så hvis du har hatt noe glede av denne sida, må du legge igjen kommentarer, så jeg vet om jeg bør fortsette eller ikke. For:

nå har jeg blitt litt inspirert. Av vår. Hage. Ting som gror. Og folk som får det til. Herved kommer altså et lite innlegg med så smått spirende pelargonia og gressløk som har overvintrer i boden vår (!). Og litt påskeblomst. Og noen tips under. Advarer mot pjuske spirende planter og dårlig bildekvalitet...



Jeg leser hage-/plantebøker og planlegger hagen! Det kribler og jeg må tøyle meg, for det er fortsatt litt frost. Planlegging så lenge er også stas. Og her kommer to tips:

1) Påskeliljer i krukker som du har inne kan klippes ned til løken og plantes ned i jorda, så kommer de opp igjen neste år. Gjenbruk yeah!

2) Sjekk ut "Den njutbara trädgården" på SVT2. En britisk dame med verdens mest frodige hage og gode tips.

Nyt siste rest av påska!

4 kommentarer:

  1. Nydelige ranunkler du viser!!! Kjekt med blomster altså, vi har en haug frø som vi har plantet og en haug vi MÅ få i jord nå!!! Kjekt. Ang. Bloggbesøk, jeg stikker ofte innom dem som legger igjen kommentarer hos meg og de som er inspirerende, og noen kjekke jeg tilfeldig dumper innom - fom deg:). Håper du vil fortsette å blogge, det er jo så koselig:).

    SvarSlett
  2. Jeg følger trofast med:) Men tror nok den må oppdateres oftere hvis andre enn venner skal følge, men du kan jo velge å ha familie/vennefokus! Uansett er det deilig at det spirer og gror ute nå! Jeg har klipt ned litt busker og venter spent på om det er noe løk i jorda her, foreløpig bare noen små tulipaner.. Men jeg har en nydelig gul ranukel her inne! Klem

    SvarSlett
  3. Jeg liker å lese bloggen din!

    SvarSlett
  4. Tre kommentarer, ja det holder for meg ;) I hvert fall nok til å holde på litt til...!

    Hyggelig at du var innom, Hege. Tittet litt på din fine blogg og :) Vibeke: ja, jeg vet jeg burde oppdatere oftere, men det henger litt sammen med responsen asså. Litt høna og egget-problematikk.

    Anywho, god helg!

    SvarSlett