fredag 13. april 2012

Vårblomst

Som en del av opprustningsprosjektet i min lille hage, har jeg nå plantet to mysotis, som jeg har fått av min mor. Ho har slike i sine bed og de frisker sånn opp blant de andre blomstene. Planen er at de skal spre seg som en frodig grunn under syrinhekken. Derfor har jeg plantet de litt fra hverandre, selv om det ser litt rart ut nå. De skal blomstre nå på våren, og jeg tror det kan bli riktig så fint etter hvert :)



Men det er ingen spøk å holde selv en liten hage i stand, hvis man vil det skal se bra ut. Det syns vel på bildene at gresset godt kunne vært klipt i kantene ved hekken og at lukinga kunne vært enda bedre. Neste post på programmet blir å gjødsle gresset, fortsette hekk-luking og rydde i hagen.

Jeg har tenkt å få meg krydderplanter, som skal plantes i trekasser så de kan stå på det mest solfylte stedet. Og så har jeg lyst på tomater og jordbær i krukker. Men er det noen som har erfaring med noen andre grønnsaker som fint lar seg gjøre å plante i krukker el.lign.?

Og så måtte jeg bare vise fram hva 4-åringen holdt på med mens det ble luka i hekken (sneglehus i traktor-vann)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar